اخبار فناوری

نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی راه‌ های بسیاری وجود دارند. اما برخی از این راه ها بسیار متداول هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

گوشی سامسونگ یکی از زیباترین و کاربردی ترین و در عین حال گران‌ترین گوشی های هوشمندی است که از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار است. شرکت سامسونگ گوشی های ساخته شده برند خود را در بالاترین کیفیت ممکن طراحی و روانه بازار مصرف کرده است. با این حال کم نیستند افراد سودجویی که در کم ترین زمان ممکن مدل فیک و تقلبی محصولات محبوب را طراحی و به بازار تزریق می کنند.

گوشی سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مدل های فیک آن به وفور در بازار یافت می شوند. البته مدل های اصل این نوع گوشی به راحتی از مدل های فیک قابل شناسایی هستند. تنها کاری که لازم است در این زمینه انجام داد آشنایی با روش های تشخیص و به کار گیری آن ها در زمان خرید است. در این مقاله به بیان روش های تشخیص مدل های ایل از تقلبی این محصول می پردازیم.

دلیل اصلی ساخت گوشی سامسونگ تقلبی چیست؟

دلیل اصلی تولید انواع گوشی سامسونگ تقلبی آن است که شرکت سازنده این دستگاه ها را بر روی سیستم‌عامل اندروید طراحی و راه اندازی کرده است. سیستم عامل اندروید نوعی پلتفرم با منبع باز است که در دسترس تمامی افراد قرار دارد. بنابراین به دلیل محبوبیت گوشی های سامسونگ، قیمت بالای و به کار گیری سیستم عامل اندروید در آن ها افراد سودجو اقدام به تولید مدل های فیک آن می کنند.

مهم ترین راه تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی

برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی راه‌ های بسیاری وجود دارند. اما برخی از این راه ها بسیار متداول و رایج هستند که مهم ترین آن ها به قرار ذیل است.

توجه به شکل ظاهری و فیزیکی گوشی

بسیاری از طراحان مدل های فیک گوشی سامسونگ آنقدر در کار خود خبره هستند که تشخیص مدل اصل را برای افراد به امری سخت و پیچیده تبدیل کرده اند. با این حال اگر افراد اندکی هوشیار باشند می توانید از روی ظاهر، گوشی ها را از هم تفکیک کنند. در اولین اقدام بعد از در دست گرفتن گوشی بهتر است سنسور اثر انگشت، فاصله صفحه از لبه‌ها، سنسور بالای صفحه نمایشگر و فاصله دکمه پاور و صدا را مورد بررسی قرار داد. در صورتی که هر کدام از این قسمت ها از متریال بی کیفیت ساخته شده باشند و یا غیر معمول به نظر برسند باید در اصل بودن گوشی شک کرد.

زیرا گوشی سامسونگ غیر اصل و شبیه‌ سازی‌ شده دارای یک شکاف بزرگ از لبه‌ های صفحه‌ نمایشگر تا لبه دستگاه است. در اقدام بعدی می توان نمایشگر را چک کرد. در صورتی که نور و رنگ نمایشگر درخشان و روشن باشد گوشی انتخابی شما اصل است و در صورت کدر و غیر شفاف بودن صفحه، دستگاه فیک و تقلبی است. حسگر گوشی نیز می تواند یک نشانه عالی باشد. زیرا دستگاه سامسونگ تقلبی فاقد حسگر هستند. همچنین دکمه پاور موجود در دستگاه اصل در فاصله مناسبی از دکمه صدا تعبیه شده است. همچنین دو دکمه مذبور در گوشی تقلبی دارای شکاف‌های غیر معمول هستند.

ساده ترین و سریع ترین راه تشخیص گوشی سامسونگ اصل از فیک

توجه به سخت افزار دستگاه ساده ترین و سریع ترین راه تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی است. برای این کار لازم است برنامه Antutu benchmark را از گوگل پلی دانلود کرد. سپس آن را بر روی گوشی همراه خود نصب کرد. این برنامه فوق العاده قادر است سخت افزار دستگاه سامسونگ را مورد آزمایش و آنالیز قرار دهد. در نهایت نیز با دادن امتیاز به سخت افزار گوشی اصل یا فیک بودن آن را مشخص می کند. در صورت عدم استفاده از این برنامه می توان از برنامه دیگری تحت عنوان Antutu officer استفاده کرد. بعد از دانلود و نصب آن بر روی گوشی خود باید گزینه استارت را لمس کرده و سپس وارد سایت our.antutu.ne شد. در مرحله بعدی باید دوربین گوشی را در برابر بارکد آن قرار داد. در صورت اصل بودن گوشی واژه Good بر روی صفحه ظاهر می شود. در غیر این صورت واژه High Copy نمایان می شود.

کد IMEI برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی: کد IMEI یا همان کد تشخیص اصل بودن دستگاه را معمولاً بر روی جعبه گوشی سامسونگ درج می کنند. البته به دلیل درج همان کد بر روی جعبه مدل های تقلبی نمی توان به کد روی جعبه اعتماد کرد. بنابراین برای استفاده از این کد باید وارد تنظیمات گوشی یا بخش about شد و کد مربوطه را در آنجا جستجو کرد. همچنین می توان با شماره گیری #۰۶#* به دنبال کد IMEI گشت. در صورت به نمایش درآمدن کد مذبور می توان آن را با کد روی جعبه تطبیق داد تا از اصل بودن دستگاه اطمینان حاصل کرد. لازم به ذکر است که

کد ذکر شده فهرستی از کدهای شناسایی اختصاص یافته است که به هرگز در دو دستگاه به صورت مشابه تکرار نمی شود. از این رو باید دانست که یک دستگاه سامسونگ فیک دارای کد معتبری نبوده و یا برای آن از یک کد تقلبی استفاده می کنند.

استفاده از سایت تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

سایت های imei.info و numberingplans.com دو سایت بسیار معتبر برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی هستند. نحوه استفاده از این سایت ها به این شکل است که بعد از ورود به آن ها باید کد IMEI دستگاه مورد نظر را وارد کرد. به محض وارد کردن این کد اطلاعات کاملی از گوشی به نمایش در خواهند آمد. شرکت سازنده، سال ساخت گوشی، مکان مونتاژ و کیفیت گوشی از جمله این اطلاعات هستند. لازم به ذکر است که تنها در صورت اصل بودن دستگاه این اطلاعات به نمایش درخواهند آمد.

تست عملکردی دستگاه جهت اطمینان از اصل بودن گوشی سامسونگ

 تست عملکردی یکی دیگر از روش های تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی است. در این روش باید به این صورت عمل کرد که ابتدا اقدام به روشن و خاموش کردن دستگاه کرد. در صورتی که سرعت بالا آمدن گوشی زیاد باشد دستگاه اصل است. همچنین می توان چندین برنامه موجود در دستگاه را به صورت هم‌زمان باز کرد. سپس سرعت واکنش گوشی را زیر نظر گرفت. هر چه سرعت واکنش گوشی بالاتر باشد می توان به اصل بودن آن امیدوار بود. آزمایش اسپیکرهای دستگاه و دوربین نیز نوعی تست عملکردی هستند. در صورتی که کیفیت لنزهای دوربین و اسپیکرها بالا باشد گوشی انتخابی قطعاً اصل است.

نکته مهم در خصوص خرید گوشی سامسونگ

برای مدتی با گوشی سامسونگ کار کنید و برنامه ها و قابلیت های آن را مورد آزمایش قرار دهید. در صورتی که سرعت عملکرد و پردازش آن بالا باشد و شما را برای دیدن برنامه ای خاص معطل نکند گوشی اصل است. در غیر این صورت باید به اصل بودن دستگاه شک کنید و بیشتر آن را مورد بررسی قرار دهید تا از اصل و یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید.

استفاده از اپلیکیشن ها و گیم های متعدد جهت تشخیص گوشی اصل از تقلبی

بهره گیری از چندین گیم و اپلیکیشن هم‌زمان یکی از راه های جالب و قابل توجه در خصوص تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی است. پیش از بیان نحوه استفاده از این روش باید گفت که بسیاری از اهمیت و کارایی این روش بی اطلاع هستند. بنابراین آن را مورد استفاده قرار نمی دهند. در این روش کافی است چندین گیم و اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرد. اگر گوشی مورد نظر تقلبی باشد قادر به راه اندازی بازی و اپلیکیشن ها نخواهد بود. همچنین در مدل های تقلبی خارج شدن از یک برنامه یا اپلیکیشن و وارد شدن به اپلیکیشن یا برنامه ای دیگر بسیار زمان بر است.

نقش کدهای مخفی در تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

یکی از مطمئن ترین روش ها برای تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ استفاده از کدهای مخفی است. این روش شاید اندکی زمان بر باشد. با این حال یکی از بهترین روش ها به شمار می آید. لیست کامل کدهای مخفی به قرار ذیل است.

● حالت تست جنرال: *#۰*#.

● مشاهده SW نسخه PDA و CSC و مودم: #۱۲۳۴#*.

● نمایش فریمور فعلی دستگاه: *#۱۲۳۴#.

● فلش: #۰۳#*.

● ویژگی خواندن: #۰۲۲۸#*.

● اطلاعات SW & HW دستگاه: #۱۲۵۸۰۳۶۹#*.

● تنظیمات تست GPS: *#*#1472365#*#*.

● تست بلوتوث: #۲۳۲۳۳۱#*.

● اطلاعات رمزنگاری: #۳۲۴۸۹#*.

● حالت سرویس: *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*.

● اطلاعات رمزنگاری: #۳۲۴۸۹#*.

● تنظیمات کلی و تشخیص دستگاه: *#*#۴۶۳۶#*#*.

● ویژگی بازگشت صدا (صوت): #۰۲۸۳#*.

لازم به ذکر است در صورت اصل بودن دستگاه تمامی کدهای ذکر شده در آن قابل شماره گیری هستند و در اصطلاح در دستگاه کار می کنند.‌ همچنین با شماره گیری این کد ها گوشی اصل به صورت خودکار به آن ها واکنش نشان داده و آن ها را تشخیص می دهد.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی لازم است به نکته بسیار مهمی درزمان خرید توجه کرد. بررسی جنس صفحه نمایش گوشی نکته فوق العاده مهمی است که می تواند افراد را در تشخیص اصل بودن دستگاه یاری دهد. برای این کار باید صفحه نمایش را به خوبی لمس کرد و از صاف، تخت، صیقلی بودن و شیشه ای بودن آن اطمینان حاصل کرد. زیرا گوشی های فیک این برند معمولاً از صفحه ای ناصاف و پلاستیکی برخوردار هستند.

اهمیت خرید گوشی آکبند

یکی از نشانه های بارز گوشی سامسونگ اصل پلمپ بودن جعبه آن است. بنابراین لازم است از خرید گوشی غیر آکبند خودداری کرد. برخی از فروشندگان گوشی های فیک به بهانه چک شدن محصول از طرف گمرک اقدام به باز کردن پلمپ گوشی می کنند. واقعیت اما چیز دیگری است و ربطی به بازدید محصول در مرز ندارد. علاوه بر این موضوع، بهتر است پیش از اقدام به خرید تصویر اورجینال جعبه دستگاه سامسونگ را از سایت برند سامسونگ دانلود کرد. عکس دانلود شده را در آرشیو گوشی خود ذخیره کرده و در زمان خرید آن را با جعبه دستگاه انتخابی مقایسه کرد. در صورت مشابهت کامل جعبه با عکس دانلود شده دستگاه اصل است.

بررسی دفترچه راهنمای گوشی برای تشخیص گوشی سامسونگ اصل

همان طور که می دانید در داخل جعبه تمامی گوشی های هوشمند و از جمله گوشی سامسونگ دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنما وجود دارد. استفاده از این دفترچه برای تشخیص گوشی اصل از فیک روشی ایده ال و مناسب است. برای این کار لازم است اطلاعات و مندرجات درون دفترچه را با مشخصات دستگاه سامسونگ تطبیق داد. جهت یافتن این اطلاعات در درون گوشی باید وارد قسمت تنظیمات شده و بر روی گزینه about phone کلیک کرد. در این بخش کلیه جزئیات دستگاه درج شده اند که به راحتی می توان آن ها را با مطالب داخل دفترچه مطابقت داد. در صورت عدم شباهت اطلاعات دفترچه با اطلاعات درون گوشی، دستگاه خریداری شده تقلبی و غیر اصل است.

سخن پایانی

در متن فوق به راه های متعددی جهت تشخیص گوشی سامسونگ اصل اشاره کردیم. باید خاطرنشان کرد که تست کردن تمامی این راه ها لازم و ضروری نیست. بلکه انتخاب تنها بکی از این روش ها و به کار گیری آن برای تشخیص این مهم کفایت می کند. علاوه بر تمامی موارد قابل تست بهترین راه برای عدم خرید گوشی تقلبی خرید از فروشگاه های معتبر و نام آشنا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *